Monday, August 15, 2011

It's Goal Making Monday

Sometimes I wish I could yodel from a mountain top.

So to recap, last weeks Goals, part of the Amy is Setting Goals Again and Making Them Public Initiative, were:

No regular pop, no beer, no wine.
No unhealthy snacking
And something else I think.

Anyways, I am happy to report that I did not have one regular soda.  I did not have any oreos, cheetos, or candy bars.  I did not snack on crap.

AND, it should be noted that I should get an extra star because we hung out all day with friends at the beach, which included brunch with bottomless mamosas, sunbathing whilst others drank beer, and then frozen drinks at a restraunt.   Thank you very much...I drank water.  AND, on Saturday, Heather wanted ice cream (an oreo blast from sonic).  It was a full moon I suppose.  I got her one...and didnt get myself one!  Thank you very much again.

So for this week I shall stick to:

No regular pop, no wine, no beer.
No unhealthy snacking.
80-100 ounces of water a day.
I am adding 2 days of cardio on top of my circuit.  Friday I ran 3 miles on the belt of death (treadmill).  I watched Sex and the City on my iphone though, so it wasnt as horrible as it could have been.

My no beer challenge may indeed be a challenge this week though.  There may be a tubing trip (I didnt say no jello shots now did I), and we may be going to Defuniak...home of Heather and beer drinking.  But that is my goal.

I am down 2 pounds.  I am looking forward to seeing the 160's again very soon.

Happy Mondaying!

15 comments:

  1. CONGRATS ON STICKING TO THOSE GOALS...AND DAMN...2 POUNDS ROCKS!! You did great!
    dede

    ReplyDelete
  2. Wow- two pounds. It is good to set goals and follow through. Dede is right, you rock!

    ReplyDelete
  3. You did great on sticking to those goals and you've set some great ones for yourself this week! You can do it!

    ReplyDelete
  4. Great news ... here's to another good week (invisible cheers with our water filled glasses) !

    ReplyDelete
  5. Yay for goals! I've posted my goals too, to keep myself on track...sounds like you're riding the wave again, girl - good for you!!

    ReplyDelete
  6. Jello shots have protein...just sayin ;)

    ReplyDelete
  7. Way to stick to your goals! I'm good at setting them, but sticking to them seems to be an issue... I will take the inspiration!

    ReplyDelete
  8. Yay! Amy is rockin' it Big Time!

    ReplyDelete
  9. fyi-- You've lost over 150 lbs-- I'm pretty sure you can yodel from a mountain top if you want to!

    YAY for goals!

    ReplyDelete
  10. Great idea to have goal setting Monday! I didn't set any yesterday and still haven't today. But...its a GREAT idea! lol.

    Have some rolling around in my head....just need to put them on paper.

    ReplyDelete
  11. I love the goals!! They are important in my book.

    You are doing great.

    ReplyDelete
  12. http://veryculinary.com/2011/03/22/oreo-stuffed-chocolate-chip-cookies/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:%20veryculinarycom%20(Very%20Culinary)

    My goal is to make these cookies. You're welcome.

    (Is it wrong that I want to rewardy myself with food when I meet a weights goal?)

    ReplyDelete
  13. Awesome goal setting my friend! :)

    ReplyDelete